Το αινιγματικό χαμόγελο της Τζοκόντα είναι αυτό που έχει προκαλέσει με το πέρασμα του χρόνου πλήθος υποθέσεων, εικασιών, ερευνών ή θεωριών. Όμως, η Μόνα Λίζα φαίνεται πως κρύβει αλλού τα πραγματικά μυστικά της: στα μάτια της.
Οι ιστορικοί τέχνης κατάφεραν να ανακαλύψουν πρόσφατα μικροσκοπικούς αριθμούς και γράμματα μέσα στις κόρες των ματιών της.
Κρυμμένα μέσα στο σκούρο χρώμα της κόρης των ματιών της Μόνα Λίζα βρίσκονται από την ώρα της δημιουργίας του αριστουργήματος του Λεονάρντο Ντα Βίντσι αριθμοί και γράμματα που δεν μπορεί να εντοπίσει φυσικά το γυμνό μάτι. Χάρη όμως στην χρήση εξαιρετικά πολύπλοκων τεχνικών μεγέθυνσης, τα κρυμμένα μυστικά ήρθαν στην επιφάνεια.
Οι ειδικοί λένε μάλιστα πως τα εξαιρετικά δυσανάγνωστα γράμματα και αριθμοί τοποθετήθηκαν ηθελημένα από τον Ντα Βίντσι στις κόρες των ματιών της Μόνα Λίζα και προφανώς έχουν απόλυτη σχέση με την πραγματική ζωή του δημιουργού της.
Η αποκάλυψη αυτή μετατρέπει σε... παραμυθάκι την πλοκή του μπεστ σέλερ του Νταν Μπράουν, «Κώδικας Ντα Βίντσι», στο οποίο η Μόνα Λίζα εμφανίζεται να φέρει καλά κρυμμένα μυστικά σχετικά με το Άγιο Δισκοπότηρο.
Ο Σιλβάνο Μινσέτι, πρόεδρος της Ιταλικής Εθνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ο οποίος εντόπισε τα σύμβολα, δηλώνει: «Με γυμνό μάτι τα σύμβολα δεν είναι ορατά αλλά με μεγεθυντικό φακό μπορεί να τα δει κανείς καθαρά. Στο δεξί μάτι φαίνονται τα γράμματα «L» και «V» τα οποία πιθανόν να αντιπροσωπεύουν το όνομα του δημιουργού, Λεονάρντο ντα Βίντσι, ενώ στο αριστερό μάτι υπάρχουν επίσης σύμβολα τα οποία δεν είναι το ίδιο ευδιάκριτα. Είναι δύσκολο να τα εντοπίσουμε σαφώς αλλά φαίνεται να είναι τα γράμματα «C» και «E», ή μπορεί να είναι και το γράμμα «B».
Στο τόξο της γέφυρας στο φόντο μπορεί να δει κανείς τον αριθμό «72» ή μπορεί και να είναι το γράμμα «L» μαζί με τον αριθμό «2». Θα πρέπει να θυμόμαστε πως ο πίνακας είναι 500 και πλέον χρόνων και δεν είναι τόσο καθαρά όσο όταν πρωτοζωγραφίστηκαν. Από τις πρώτες έρευνες που κάναμε είμαστε βέβαιοι ότι δεν πρόκειται για λάθη αλλά ότι τοποθετήθηκαν ηθελημένα από τον καλλιτέχνη».
H έρευνα στα μάτια της Μόνα Λίζα ξεκίνησε όταν μέλος της Εθνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας ανακάλυψε ένα σκονισμένο βιβλίο σε παλαιοπωλείο το οποίο αναφερόταν στα σύμβολα στα μάτια της Τζοκόντα.
Ο κ. Βινσέτι προσθέτει: «Ο Ντα Βίντσι έδινε ιδιαίτερη έμφαση στην Μόνα Λίζα και ξέρουμε πως στα τελευταία χρόνια της ζωής του έπαιρνε παντού μαζί του τον πίνακα. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο Ντα Βίντσι ήταν εσωτερικός και χρησιμοποιούσε σύμβολα στο έργο του προκειμένου να περάσει μηνύματα. Ποιος ξέρει, μπορεί να είναι ερωτικό μήνυμα προς την φιγούρα του πίνακα».
αντιγραφή από ethnos.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου