Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ/ΕΚΘΕΣΕΙΣ - Σπάνια όσο κια διάσημα αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής

Το όραμα ενός ανθρώπου παίρνει σάρκα και οστά σε μια εγκατάσταση έκτασης 7.500 τ.μ. που απλώνονται σε ένα οικόπεδο 100 στρεμάτων, στο 32ο χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας(στο ύψος του Κάλαμου) και έχει την ονομασία Τεχνολογικό Μουσείο "Φαέθων".

Στην έκθεση του περιλαμβάνονται κάποια από τα πιο διάσημα αυτοκίνητα εποχής, σε πολύ καλή κατάσταση, που οι λάτρεις της αυτοκίνησης και όχι μόνο, θα θέλουν να δούν ξανά και ξανά.
Είναι μάλιστα τόσο "ζωντανά" που νομίζεις ανά πάσα στιγμή πως είναι έτοιμα να ριχτούν στον αγώνα του "Ράλλυ Αντίκα"!!!

Στόχος του κύριου Χρυσανθακόπουλου, που κόλλησε το μικρόβιο του αυτοκινήτου χάρη στον πατέρα του που επί 20 χρόνια ήταν αντιπρόσωπος της Φολκσβάγκεν, είναι να μεταφέρει «στην κοινωνία την αγάπη για την τεχνολογία. Να δει ο κόσμος γιατί τότε το αυτοκίνητο είχε προσωπικότητα». Και το όνειρο ζωής του το έκανε πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι επισκέπτες κατακλύζουν τον χώρο καθημερινά για να γνωρίσουν από κοντά έναν θαυμαστό κόσμο με συμπυκνωμένη τεχνολογία, μια «κιβωτό» κλασικών μοντέλων.

«Το αυτοκίνητο είναι έργο τέχνης, είναι αρχιτεκτονική, είναι design, είναι τεχνολογία... Με το αυτοκίνητο συνδέεσαι όχι μόνο ως χρήστης, επειδή σε εξυπηρετεί σε κάθε σου μετακίνηση, αλλά επειδή με τον καιρό γίνεσαι «ένα» με αυτό. Και τότε το «καταλαβαίνει» και σε «καταλαβαίνει» απόλυτα», σημειώνει ο συλλέκτης για το αυτοκίνητο, το αντικείμενο με το οποίο «γνωρίζεις νέους τόπους στα πέρατα του κόσμου, ερωτεύεσαι και ζεις και άλλες διαστάσεις της ζωής». Οσον αφορά στο «βάπτισμα» του Μουσείου σε ό,τι αφορά την κύρια Ενότητά του (Κλασικό Αυτοκίνητο), του δόθηκε το όνομα «Φαέθων», διότι κατέχει την πρώτη εφαρμογή της τροχοκίνησης από άνθρωπο και η κατασκευή της πρώτης τροχήλατης άμαξας έγινε στην αρχαιότητα από τον Φαέθωνα (γιο της Κλυμένης και του θεού Ηλιου).

Στους άμεσους στόχους του Τεχνολογικού Μουσείου «Φαέθων» είναι η επέκταση των εγκαταστάσεων με τη δημιουργία νέου κτιρίου 10.000 τ.μ., η δημιουργία τρισδιάστατου πλανηταρίου προβολής εκπαιδευτικών κι άλλων προγραμμάτων σχετικών με το αυτοκίνητο και τις δράσεις του Μουσείου, η δημιουργία εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων υψηλού επιστημονικού επιπέδου για απόφοιτους ΑΕΙ - ΤΕΙ, η χορήγηση υποτροφιών στους καλύτερους, η δημιουργία θεαματικού πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής και η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα σχετικά με το αντικείμενο του μουσείου. Στον χώρο διατίθεται πάρκινγκ, ενώ λειτουργούν μπαρ, αίθουσες προβολής, αίθουσα εστίασης, μπουτίκ και εξειδικευμένα εξαρτήματα από κλασικά αυτοκίνητα.

Στόχος του κύριου Χρυσανθακόπουλου, είναι να μεταφέρει «στην κοινωνία την αγάπη για την τεχνολογία. Να δει ο κόσμος γιατί τότε το αυτοκίνητο είχε προσωπικότητα». Και το όνειρο ζωής του το έκανε πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι επισκέπτες κατακλύζουν τον χώρο καθημερινά για να γνωρίσουν από κοντά έναν θαυμαστό κόσμο με συμπυκνωμένη τεχνολογία, μια «κιβωτό» κλασικών μοντέλων.

Ανάμεσα στα "εκθέματα" είναι:

Το πρώτο «Smart» της εποχής του ‘50, διθέσιο, με μονοκύλινδρο κινητήρα μηχανής BWM (Isetta), με 4 ταχύτητες και όπισθεν, συνοδευόμενο από μία φωτογραφία του μοναδικού αυτού αυτοκινήτου με τον Μίκαελ Σουμάχερ σε ηλικία δύο ετών.
Μία αξιοζήλευτη Σεβρολέτ του 1928 του τότε Αυστραλού πρωθυπουργού.
Το Φορντ αμάξι της ασφάλειας του πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου, μέσα στο οποίο το 1933 χτυπήθηκε θανάσιμα ένας από τους άνδρες του.
Η πιο επιτυχημένη έκδοση της Ρολς Ρόις Shadow II.
Μια Σεβρολέτ Καμάρο που ήταν εγκαταλελειμμένη επί 20 χρόνια και μία άλλη του Αλέξανδρου Ωνάση, το 1ο προσθοκίνητο στον κόσμο.
Ένα «Adler» του 1937, το Σιτροέν με το οποίο ο Λουί Ντε Φινές κυνήγησε στη μεγάλη οθόνη τον Φαντομά, ένα «Φίατ» θωρακισμένο που ήταν στην ασφάλεια του Μπερλουσκόνι, με σφαίρες στο παρμπρίζ, ένα κλασικό σκαθάρι του 1963, μια Μερσεντές του 1958, ένα Morris 8 με ανοιγόμενη οροφή και πολλά ακόμη

«Το αυτοκίνητο είναι έργο τέχνης, είναι αρχιτεκτονική, είναι design, είναι τεχνολογία... Με το αυτοκίνητο συνδέεσαι όχι μόνο ως χρήστης, επειδή σε εξυπηρετεί σε κάθε σου μετακίνηση, αλλά επειδή με τον καιρό γίνεσαι «ένα» με αυτό. Και τότε το «καταλαβαίνει» και σε «καταλαβαίνει» απόλυτα», σημειώνει ο συλλέκτης για το αυτοκίνητο, το αντικείμενο με το οποίο «γνωρίζεις νέους τόπους στα πέρατα του κόσμου, ερωτεύεσαι και ζεις και άλλες διαστάσεις της ζωής». Οσον αφορά στο «βάπτισμα» του Μουσείου σε ό,τι αφορά την κύρια Ενότητά του (Κλασικό Αυτοκίνητο), του δόθηκε το όνομα «Φαέθων», διότι κατέχει την πρώτη εφαρμογή της τροχοκίνησης από άνθρωπο και η κατασκευή της πρώτης τροχήλατης άμαξας έγινε στην αρχαιότητα από τον Φαέθωνα (γιο της Κλυμένης και του θεού Ηλιου).

Στους άμεσους στόχους του Τεχνολογικού Μουσείου «Φαέθων» είναι η επέκταση των εγκαταστάσεων με τη δημιουργία νέου κτιρίου 10.000 τ.μ., η δημιουργία τρισδιάστατου πλανηταρίου προβολής εκπαιδευτικών κι άλλων προγραμμάτων σχετικών με το αυτοκίνητο και τις δράσεις του Μουσείου, η δημιουργία εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων υψηλού επιστημονικού επιπέδου για απόφοιτους ΑΕΙ - ΤΕΙ, η χορήγηση υποτροφιών στους καλύτερους, η δημιουργία θεαματικού πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής και η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα σχετικά με το αντικείμενο του μουσείου. Στον χώρο διατίθεται πάρκινγκ, ενώ λειτουργούν μπαρ, αίθουσες προβολής, αίθουσα εστίασης, μπουτίκ και εξειδικευμένα εξαρτήματα από κλασικά αυτοκίνητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: