Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ/ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - Προωθείτε η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας για την τελική ενοποίηση του αρχαιολογικού περιπάτου.


Το κομμάτι που έλειπε από το παζλ του μεγάλου περίπατου της πρωτεύουσας στη σκιά της Ακρόπολης, η πεζοδρόμηση της Β. Ολγας, προωθείται κατά προτεραιότητα από τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.

Στόχος της παρέμβασης, που είχε «ξεχαστεί» για μια εξαετία, είναι να ενοποιηθούν αρχαιολογικές ζώνες μεγάλης αξίας, όπως οι Στύλοι του Ολυμπίου Διός, με μεγάλους ελεύθερους χώρους της πρωτεύουσας, όπως ο Εθνικός κήπος και το Ζάππειο, συγκροτώντας μια κεντρική όαση άνω των 500 στρεμμάτων. Ο άξονας Δ. Αρεοπαγίτου - Αποστόλου Παύλου, που υπολογίζεται σε 3 χλμ., θα αυξηθεί κατά ένα χιλιόμετρο και το μόνο εμπόδιο για τους περιπατητές που θα ξεκινούν από το Μοναστηράκι και θα κινούνται ώς το Παναθηναϊκό Στάδιο, θα είναι οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες Β. Αμαλίας και Β. Κωνσταντίνου, που δεν μπορούν να παρακαμφθούν.

Οι κατασκευές, όπως ανακοίνωσε η Τίνα Μπιρμπίλη στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του χρόνου και να ολοκληρωθούν σε μια διετία. «Είναι μια ευρύτερη περιοχή με αρχαιότητες, που τις συναντάμε σε βάθος μόλις 20 εκατοστών από την άσφαλτο», τόνισε με έμφαση η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, έχοντας ως σημείο αναφοράς το ρωμαϊκό βαλανείο που εντοπίστηκε στη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αμαλίας κατά τα έργα του μετρό. Τόνισε ότι με την πεζοδρόμηση θα απομακρυνθούν τα τουριστικά πούλμαν που σήμερα παρκάρουν παράνομα στη Β. Ολγας και στην ουσία εμποδίζουν τη θέα προς τους αρχαιολογικούς χώρους. Αποκάλυψε, μάλιστα, ότι οι πεζοδρομήσεις αυξάνουν την επισκεψιμότητα στους αρχαιολογικούς χώρους και ανέφερε ότι στους Στύλους του Ολυμπίου Διός οι επισκέψεις έφθασαν τις 3.000 την εβδομάδα, ενώ παλιότερα δεν ξεπερνούσαν τα 10 άτομα.

«Η πεζοδρόμηση στο κέντρο της πόλης έχει στόχο να προσελκύσει τους πολίτες και να τους στρέψει στο περπάτημα», υπογράμμισε η Τίνα Μπιρμπίλη.

Το μεγάλο «αγκάθι», πάντως, είναι η διαχείριση της κυκλοφορίας. Η υπουργός Περιβάλλοντος διευκρίνισε ότι θα παραμείνουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σημειώνοντας ότι σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες συνυπάρχουν αρμονικά με τους πεζόδρομους. Πρόκειται κυρίως για γραμμές τραμ που κινούνται σε περιμετρικές ζώνες και, όπως στην περίπτωση της Β. Ολγας, που το πλάτος της φτάνει τα 40 μέτρα, δεν δημιουργεί προβλήματα. Από τη συγκοινωνιακή μελέτη που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες προκύπτει ότι η μέση ημερήσια κυκλοφορία φθάνει τα 26.000 οχήματα, έναντι 46.000 που είχαν μετρηθεί λίγο πριν από την πεζοδρόμηση του άξονα της Διονυσίου Αρεοπαγίτου - Αποστόλου Παύλου. «Η ίδια η ζωή μας δείχνει ότι οι οδηγοί από μόνοι τους βρίσκουν εναλλακτικές διαδρομές», τόνισε η Ντόρα Γαλάνη, προέδρος της εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων, που στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου υπενθύμισε ότι στη Δ. Αρεοπαγίτου περνούσαν πάνω από 50.000 οχήματα την ημέρα. Μάλιστα τότε ορισμένοι προέβλεπαν ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα, αλλά οι φόβοι τους δεν επαληθεύτηκαν.

Στην περίπτωση της Β. Ολγας υπάρχει μια ιδιαιτερότητα, λόγω των τριών γραμμών τρόλεϊ που τη διασχίζουν για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι του Παγκρατίου. Σε περιόδους αιχμής έχουν μετρηθεί 26 διελεύσεις την ώρα. Η διατήρησή τους και μετά την πεζοδρόμηση είναι φανερό ότι θα δημιουργήσει προβλήματα στους περιπατητές, ενώ μια καλύτερη λύση θα ήταν η αντικατάστασή τους με γραμμή τραμ, που σήμερα δεν συζητείται. Τα Ι.Χ. προβλέπεται να εκτραπούν στον άξονα Αρδηττού - Β. Κωνσταντίνου, επιβαρύνοντας το τμήμα από το ύψος της Βουλιαγμένης ώς την οδό Ρηγίλλης, που αντιμετωπίζει ήδη αρκετές δυσκολίες. *

από enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: